

Refundacja NFZ
Jak realizować zlecenia na wyroby medyczne podczas epidemii COVID-19?
Informujemy, że możliwe jest wystawienie zlecenia w ramach teleporady. Po przejściu pozytywnej weryfikacji zlecenia w systemie NFZ, który się nazywa eZWM, każdy pacjent otrzyma od lekarza, który wystawił zlecenie numer ewidencyjny zlecenia. Lekarz numer podaje telefonicznie lub za pomocą SMS.
Co w przypadku jeśli lekarz wystawił zlecenie w formie papierowej poza systemem eZWM?
W takim przypadku wymagane jest potwierdzenie zlecenia w oddziale Narodowego Funduszu Zdrowia. Zlecenie należy przekazać do dowolnie wybranego oddziału NFZ. Dopuszczalne jest przesłanie zeskanowanych dokumentów mailem.
Po przejściu pozytywnej weryfikacji zlecenia otrzymacie Państwo z oddziału NFZ numer ewidencyjny zlecenia (numer zostanie podany telefonicznie lub mailem).
Otrzymany numer ewidencyjny zlecenia wraz z numerem PESEL należy wpisać na ścieżce zakupowej podczas składania zamówienia na naszej stronie.
Uwaga!
Do realizacji zlecenia wystawionego w ramach teleporady nie jest wymagany papierowy dokument.
Jeśli posiadasz zlecenie w formie papierowej:
1. Potrzebujesz zlecenia na wyroby medyczne
2. Zlecenie wystawia uprawniony do tego lekarz.
3. Jeśli lekarz wystawił Ci zlecenie na nowym druku wraz z trzecią stroną, to nie musisz iść do oddziału NFZ. Trzecia strona jest e-potwierdzeniem, które zastępuje roczną kartę B, wydawaną przez NFZ.
4. Jeśli posiadasz komplet dokumentów, to możesz złożyć zamówienie przez formularz na stronie e-diabetyczni.pl lub pod numerem 42 xxxxxxx
5. Pamiętaj, aby wcześniej wykonać zdjęcie dokumentów lub zrobić ich skan i prześlij je na adres kontakt@e-diabetyczni.pl
6. Kurier w trakcie wydawania przesyłki odbierze od Ciebie zlecenie na wyroby medyczne.
7. Jeśli posiadasz zlecenie z teleporady, to nie potrzebujesz przekazywać dokumentów kurierowi.
8. Twoje zlecenie oraz dokumenty trafią do naszego biura i rozliczymy je z NFZ.
9. Karta B zostaje u nas, a kontynuacje leczenia zrealizujesz na podstawie numeru zlecenia.